סקירת מערכות מכוונת

סקירת מערכות מכוונת, כשמה, הנה בדיקת אולטרסאונד המכוונת לבדיקת מערכות או איברים ספציפיים בעובר. בדיקה זו אינה בדיקה שגרתית ומבוצעת רק במצבים חריגים הדורשים בירור מעמיק.
לעיתים, במהלך סקירות המערכות או מעקבי הגדילה, עולה חשד למום או פתולוגיה באחד מאברי העובר (הרחבת אגני כלייה, עובר קטן לגיל היריון, חסר כיס מרה ועוד). גם מדדים לא תקינים בבדיקות הסקר הביוכימי יכולות להצביע על הפרעה בהתפתחות אברים ספציפיים בעובר (כך למשל רמה גבוהה של החלבון העוברי (AFP) בבדיקת הסקר הביוכימי של הטרימסטר השני נמצאה קשורה למומים פתוחים בחוט השדרה ובדופן הבטן ומחייבת בדיקה מכוונת לאיברים אלה כולל מח העובר, עמוד השדרה, דופן הבטן ועוד).

הסקירה המכוונת מבוצעת בגישה נרתיקית, בטנית או משולבת. ניתן לבצע את הבדיקה המכוונת בכל שלב במהלך ההריון. במהלך הסקירה המכוונת נבדוק בקפדנות את מערכות העובר הנדרשות על מנת לשלול פתולוגיות (מומים) או במידת הצורך לאפיינם בצורה מדוייקת לקבלת ייעוץ מהימן להמשך ההיריון.
במרפאת אמבריו אנו מבצעים סקירות מכוונות תוך שימוש במכשור המתקדם ביותר. במהלך הבדיקה ולאחריה תקבלי הסבר מפורט על ממצאי הבדיקה והמלצות להמשך. בסיום הבדיקה תקבלי דיווח מסודר של ממצאי הבדיקה, כולל תמונות דו מימד ותלת מימד (במידת האפשר).

 

 

 

נושאים נוספים:

תזונה בהריון

לקריאה >

בדיקת סיסי שלייה

לקריאה >

מעקב הריון מ-א׳ ועד ״טף״

לקריאה >